Thursday 30 July 2009

LIKE A KID IN A CANDY STORE

Guess what finally turned up today!
The 1930's aluminum double bass I got for my man
as a very early 40th birthday present, he's like a kid
in a candy store at the moment.
He's been wanting and aching to get one for 15 years
so I guess this really is the best present he ever got.

They are extremely rare and cost a lot of money but
I managed to get it for a very good price.
Since I don't smoke, drink or spend all my money on
expensive stuff I've been saving up ever since I met my
man with the hope of one day finding this treasure.

I'm doing some research at the moment.
There's a decoupaged picture of an old style coach and
a inscription "The Coachmen"on the bass and I think I
found something here.

I also found a note inside the bass that was from Battle
Creek High School, dated February 16th 1933.


The bass in it's current state.


The bass in the picture is stripped and I think it's a
future project for my man to make his looking like
this.

4 comments:

Zizzi said...

Älskar ståbasar! De är mycket coolare än "gitarr-basar"! Min man fyller också 40 i år och funderar så det knakar på vad jag ska ge honom! Nu har vi äntligen smakat Elvis-vinet, och det var helt okej. Inte det godaste vinet jag druckit, men gott ändå.

The Freelancer's FashionBlog said...

Det var nog en väldigt fin present! Hur länge sökte du innan du fick tag på den?

vifsla said...

Det finns väl inget som är så manligt som ståbas!!

Miss Rascal said...

Zizzi: Ja, det ar nagot speciellt med dem. Min karl fyller inte forran nasta sommar sa jag ar valdigt tidigt ute. Med tane pa vad jag betalade sa kommer han inte fan nagon dyr present forran han fyller 45. :))

Thr Freelancer's Fashionblog: Han ar "over the moon" just nu. Letar fakta och planerar att ta av fargen sa den blir blank o fin.
Jag har val letat i ca 2 ar.
Jag vet att det finns en skithog i Holland som har tva som han vill ha en hel formogenhet for och sa mycket ville inte jag punga ut sa jag har kollat eBay dagligen.
Det tillverkades endast 500 av dem.
Den som vantar pa nagot gott.
Min karl har dock vantat 15 ar. :)

Vifsla: Da ar min karl extremt manlig, han har 14 stycken.
Ja, det ar tyvarr sant.