Friday 5 December 2008

CLUMSY, SILLY GIRL!

This article pisses me off!

6 comments:

Lo said...

Jösses.. jag saknar ord.
Citat från inlägget, "Att vara kreativ är otroligt utvecklande men till vilken nytta har ännu ett broderi? Det är ju vi, den nya unga generationen som borde sparka bakut för att inte förvandlas till ännu en flock förtryckta kvinnor." Vad menar hon? Att pyssla om sitt hem och skapa vackra ting ger ju ett otroligt välbehag. Att få koppla bort karriären på sitt hetsiga jobb och komma hem och bara göra det bästa för sig själv är ju helt underbart. Det har ju ABSOLUT INGENTING med förtryck att göra, snarare tvärt om. Vet inte hur många gånger jag har fått förklara och motivera mitt brinnande intresse för handarbete. Att våga vara en riktig husmor idag är ju något oerhört starkt! Verkar som om hon skulle behöva en vecka på något sorts kreativt kollo och testa att skapa något själv istället för att suga upp och ha åsikter om andra, citat "Jag gillar internet väldigt mycket, är där nästan jämt och så läser, lyssnar och ser jag varierade saker." Jag tror att hon behöver något verkligt att bry sig om. Ett sött husdjur tillexempel. ;)

B-b-b-etty said...
This comment has been removed by the author.
B-b-b-etty said...

nu ska jag kanske inte gå till personagrepp men för att sammanfatta det så är artikeln uselt.

jag är väldigt upprörd! norrbottens kuriren visar än en gång varför den är urkass och varför folk väljer nsd istället (kuriren är moderat-tidningen)

Anonymous said...

Wow, that's one of the most silly and childish articles I've ever read.

Svanberg writes:
"Jag kan vältra mig i typiskt kvinnliga saker som skönhetsvård, mode och make up. Men det finns gränser för det, jag vägrar göra det till en del av min identitet." But for other people it is a part of their identity, just as others people care about football or music, accept that people have different interests!

Mothers are some of the most important people in world and it's a shame that the houswife role is being looked at as something bad by ignorant people like Nina Svanberg. It's just great to enjoy things like cooking, crafting and going to flea markets and it doesn't mean that you aren't a strong and modern woman. And what is wrong with being feminine and celebrate femininity by posting outfit pictures and talking about fashion on blogs? Isn't that what women have always done - sharing ideas and tips with each other? Why stop being feminine just because we have more freedom than earlier? Or do we really have more freedom than we used to? I certainly don't see it as freedom to be expected to act like a man!

miss vintage love said...

"It's just great to enjoy things like cooking, crafting and going to flea markets and it doesn't mean that you aren't a strong and modern woman."

I AGREE!

Mrs Munster said...

Well, of what I understood of the article the writer is a complete idiot. Someone, who has no idea what she's talking about.